En çok istediğimizdir anne olmak.

Evde yaptığımız testte, iki kırmızı çizgiyi gördüğümüzde yada kan testinin pozitif olduğunu öğrendiğimizde içimizdeki sevinci yaşadığımız mutluluğu nasıl kimselere anlatamıyorsak ;bir gerçeği de kadın olarak kimse ile paylaşamıyoruz. Kilo almak.

Hamile olan her anne adayının ortak sorunu…Bizler anne adayı olarak sağlıklı bebekler dünyaya getirmek için programlanıyoruz adeta. Hele ki bu bebek ailede ilk torun ise işte o zaman daha da dikkat. Çünkü herkes size iki canlısın şunu da ye iki canlısın bebek ister falan filan hurafeler derken bir bakıyorsunuz haftalar ilerliyor sizde kilo artışları da meydana geliyor. İlk aylar bebeğin vücudunuza adaptasyon sürecinde kusma dönemi yaşamışsanız eğer tartıda aynı kiloda yada daha az görünüyorsunuz.Aslında bu sizi içten bir mutlu ediyor,kusmalar bitip de bilinçsizce yemeler  başlayınca kilo artışları da kaçınılmaz oluyor. Sizler her şeyi yiyerek sağlıklı hamilelik süreci geçiremezsiniz. Doğru dengeli ve kaliteli yemek hem size sağlıktır hem de bebeğinize. Nasıl düzenli olarak kadın doğum doktorunuz var ise, hamileliğin başlarında alacağınız beslenme ile ilgili kaliteli bir bilgi birikimi sizin hamilelik sürecindeki kilo artışlarınızı kontrol altına alacaktır

SPOR;

Hamileliğinizin 12 haftasından itibaren haftada 2 veya 3 gün düzenli olarak yapacağınız spor ile

  • Kilonuzu kontrol altında tutabilirsiniz.
  • Prolaktin hormonunun etkisi ile gevşeyen kaslarınız sıkılaştırabilirsiniz.
  • Hamilelik ilerledikçe değişen postür de oluşacak olan boyun ve sırt ağrılarınız en aza indirebilirsiniz.
  • Pelvik  kaslarınızı güçlendirici çalışmalar ile doğumda kasılmaları kontrol altında tutabilirsiniz.
  • Yapacağınız nefes çalışmaları ile  bebeğinize düzenli  oksijen akımını sağlayacaksınız.

Sizler yeni çağın hamilesisiniz; uzanma bebek düşer, eğilme, hareket etme gibi sözleri lütfen kulak ardı edin. Hamilesiniz ve hareket edin, hareket sağlıktır.Yapılan rutin ev işleri yada çalışma hayatınızdaki  rutin alışılmış mesafe yürüyüşleri sizin için yeterli değildir. Hamilelik süresince kaslarınızı kontrollü çalıştırmalı en küçük kg ağırlık çalışması yapılmalı ve vücudunuzu esnetmelisiniz. Hareket sağlıktır.